مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 11:252023-02-04بين الملل

موج دستگیری متخلفان ارزی در عراق


پول عراقی در روزهای اخیر با افت بی سابقه ای، رقم یک هزار و 700 دینار در برابر یک دلار آمریکا را آزمود؛ معضلی که «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر را برای حل آن به راهکاری سختگیرانه تر در قبال واسطه های غیرقانونی و قاچاقچیان ارز وادار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، روز جمعه دهها نفر در میدان التحریر بغداد، تجمع و نسبت به بالا رفتن قیمت دلار در اثر استفاده آمریکا از ارز به عنوان سلاح اعتراض کردند و خواستار پایین آمدن نرخ آن در برابر دینار عراق شدند.

این در حالی است که پیش از آن در روز پنجشنبه محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در جلسه ای ویژه با فرماندهان امنیتی کشور دستور بازداشت قاچاقچیان ارز و صرافان و واسطه های متخلف را صادر کرد.

عراق در روزهای گذشته شاهد اقدامات امنیتی متعددی بود؛ از دستگیری صرافان متخلف و واسطه های غیرقانونی و قاچاقچیان ارز به خارج از کشور گرفته تا نصب دستگاه های سولار ویژه کشف ارز قاچاق به خارج از کشور عمدتا در خروجی های استانی عراق به سمت اقلیم کردستان عراق؛ جایی که گزارش های متعدد نشان می دهد دلار از آنجا به کشورهایی نظیر ترکیه قاچاق می شود.

روز پنجشنبه در پی صدور دستور نخست وزیر عراق برای مقابله با متخلفان ارزی و قاچاقچیان دلار، دستگاه امنیت ملی عراق اعلام کرد که تعدادی از صاحبان شرکت های بز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج دستگیری متخلفان ارزی در عراق

موج دستگیری متخلفان ارزی در عراق