مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 14:252023-02-04فرهنگي

نمایش«مکبث زار» خلیدن روح است به واسطه تئاتر


فاطمه شعبانی، نمایش مکبث زار تلفیقی از آیین های بومی ایرانی و شرقی است با نمایشنامه مکبث شکسپیر که البته با نگاه انتقادی روز پشت کوهی درباره وقایع اخیر در هم آمیخته و این به وضوح به تماشاگر اعلام و انتقال داده می شود.

- نمایش مکبث زار به کارگردانی مسعود پشت کوهی تقلایی رنگین بود برای به شکوه رساندن زنان و یا بهتر بگوییم تقلای خونین مکبث برای بابای زار شدن.

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو-فاطمه شعبانی، نمایش مکبث زار تلفیقی از آیین های بومی ایرانی و شرقی است با نمایشنامه مکبث شکسپیر که البته با نگاه انتقادی روز پشت کوهی درباره وقایع اخیر در هم آمیخته و این به وضوح به تماشاگر اعلام و انتقال داده می شود.

اثر نمایشی مکبث زار کاری از گروه تاتر تی توک به سرپرستی پشت کوهی در سال 88 با نام سگ اولی میداند چرا پارس می کند مکبث تولید و به عنوان اثر برگزیده تجربه های نو جشنواره معرفی شد.

در خلاصه داستان این نمایش چنین آمده: مکبث در جزیره هرمز، برای رسیدن به پادشاهی اهل هوا اجنیان دانکن بابای بزرگ زار را به قتل می رساند.

این نمایش اثر برگزیده شب های مسکو، نمایش تقدیر شده در جشنواره مونیخ، شرکت در جشنواره آونییون فرانسه، و اجرا در انستیتو تاتر گیتس مسکو، را به دست آورده و در کشورهای ارمنستان، آذربایجان و هند نیز اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش«مکبث زار» خلیدن روح است به واسطه تئاتر

نمایش«مکبث زار» خلیدن روح است به واسطه تئاتر