شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 15:052023-02-04اجتماعي

کشف یک سیاره فراخورشیدی در نزدیکی زمین

ستاره شناسان یک سیاره فراخورشیدی مشابه زمین به نام «Wolf 1069 b» را در فاصله 31 سال نوری از زمین کشف کردند.

- ستاره شناسان یک سیاره فراخورشیدی مشابه زمین به نام Wolf 1069 b را در فاصله 31 سال نوری از زمین کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگرچه ستاره شناسان تاکنون بیش از 5200 سیاره فراخورشیدی را کشف کرده اند که کمتر از 200 مورد آن ها سنگی هستند، اما همچنان کشف یک سیاره فراخورشیدی جدید همیشه هیجان انگیز است.

در یک مطالعه جدید، گروهی متشکل از 50 ستاره شناس از سراسر جهان وجود سیاره فراخورشیدی Wolf 1069 b را که به دور یک ستاره کوتوله قرمز به نام Wolf 1069 می چرخد و تنها 31 سال نوری از زمین فاصله دارد را تأیید کردند.

چیزی که این کشف را به ویژه جالب می کند، این است که Wolf 1069 b به طور بالقوه یک دنیای سنگی است که جرم آن تقریباً 1.

26 برابر و اندازه آن 1.

08 برابر جرم زمین است.

Wolf 1069 b همچنین در منطقه قابل سکونت ستاره خود می چرخد و همین امر آن را به یک گزینه اصلی برای وجود آب مایع در سطح آن تبدیل می کند.

دایانا کوساکوفسکی ، ستاره شناس مؤسسه نجوم ماکس پلانک در آلمان، گفت: هنگامی که ما داده های ستاره Wolf 1069 b را تجزیه و تحلیل کردیم، سیگنال واضح و کم دامنه ای از سیاره ای با جرم تقریباً زمین کشف کردیم.

کشف یک سیاره فراخورشیدی در نزدیکی زمین