مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 16:052023-02-04بين الملل

تعهد آسه آن به پیشگیری از درگیری در دریای چین جنوبی


وزرای مجمع کشورهای آسیای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در نشست سالانه خود در پایتخت اندونزی امروز (شنبه) اعلام کردند که یک طرح پیشنهادی به چین درباره پیشگیری از درگیری در منطقه موردمناقشه دریای چین جنوبی را نهایی خواهند کرد.

- وزرای مجمع کشورهای آسیای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در نشست سالانه خود در پایتخت اندونزی امروز (شنبه) اعلام کردند که یک طرح پیشنهادی به چین درباره پیشگیری از درگیری در منطقه موردمناقشه دریای چین جنوبی را نهایی خواهند کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وزرا در پایان نشست دور روزه خود متعهد شدند که مذاکره با چین بر سر یک طرح پیشنهادی درباره پیشگیری از تقابل در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی را به پایان برسانند.

وزرای خارجه آسه آن همچنین از شورای نظامی میانمار خواستند که طرح پنج ماده ای توافق شده با این مجمع در 2021 را اجرا کند.

این طرح میان آسه آن و ژنرال مین آنگ هلاینگ، فرمانده شورای نظامی میانمار امضا شد و هدف آن پایان دادن به بحران رو به وخامت این کشور است.

چین و کشورهای عضو آسه آن، که چهار دولت از آنان ادعاهای مالکیتی متناقضی در دریای چین جنوبی دارند، سال ها است که مذاکرات پراکنده ای را در مورد مجموعه ای از هنجارها و قوانین منطقه ای با هدف جلوگیری از درگیری در این آب های مورد مناقشه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد آسه آن به پیشگیری از درگیری در دریای چین جنوبی

تعهد آسه آن به پیشگیری از درگیری در دریای چین جنوبی