مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 20:002023-02-04اقتصادي

وزیر نفت: مشتری نفت سبک ایران بیش از تولید آن است


با وجود شدیدترین تحریم ها نفت صادر را با مقام و کیفیت بالا صادر می کنیم که حتی در سال 97 با وجود تحریم های کمتر به این ظرفیت دست پیدا نکرده بودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، جواد اوجی وزیر نفت عصر امروز در جریان سفر به هرمزگان اظهار کرد: با یاری خدا و توان مهندسان داخلی توانستیم دانش صنعت کک اسفنجی و جلوگیری از تولید نفت کوره یا مازوت را بومی سازی کنیم.

وی افزود: امروز خوشبختانه روزانه 1 میلیارد متر مکعب گاز خام در کشور و ظرفیت 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت را داریم که همه این ها ثمرات مجاهدت های مهندسان ایرانی است.

وزیر نفت با اشاره به تداوم سرمایه گذاری در حوزه نفت، اظهار کرد: نزدیک 8 میلیارد دلار پروژه تا پایان سال در حوزه نفت کلنگ زنی و بهره برداری خواهیم داشت.

اوجی همچنین گفت: امروز در کشور 39 میدان نفتی و گازی فعال داریم که توسعه میدان گازی کیش نیز می تواند 120 میلیون متر مکعب تولید گاز روزانه کشور را افزایش دهد که به روند صادرات گاز نیز کمک خواهد کرد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: استان هرمزگان روزانه 850 هزار بشکه در قالب پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایشی دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته، این استان که قطب پالایشگاهی کشور است به ظرفیت فرآوری هرچه بیشتری نیز دست خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر نفت: مشتری نفت سبک ایران بیش از تولید آن است

وزیر نفت: مشتری نفت سبک ایران بیش از تولید آن است