مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 20:452023-02-04اقتصادي

حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است


کمک به حفظ محیط زیست، یک وظیفه اجتماعی برای تمام افراد جامعه است و مصرف بهینه در انواع انرژی شامل گاز طبیعی، برق و حتی آب و مواد غذایی، یکی از روش های موثر در دستیابی به این هدف است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، در پی انتشار ویدئو کلیپی با عنوان برق یا دود؟ و در خصوص فعالیت نیروگاه شهید رجایی در خبرگزاری فارس استان قزوین، روابط عمومی این نیروگاه با ارسال جوابیه ای، به تشریح پاسخ و دلایل خود نسبت به موضوع این کلیپ پرداخت.

در متن این جوابیه آمده است: آلودگی هوا موضوعی است که طی سال های اخیر نگاه رسانه ها و منتقدان را متمرکز به صنایع بزرگ، به ویژه صنعت تولید برق حرارتی به دلیل استفاده از سوخت مازوت در این صنایع کرده است.

در این میان نیروگاه ها به دلیل ساختار ظاهری و سازه های بزرگ و مرتفع آن، همواره منظر نگاه مسافران عبوری و ساکنان حاشیه این مجموعه های صنعتی بوده است که با مشاهده محصولات احتراق خروجی از دودکش نیروگاه ها، صنعت تولید برق حرارتی به عنوان عامل اصلی آلایندگی محیط زیست در اذهان عمومی نقش بسته است.

حال آن که دلیل مهم و اساسی دیگری در بروز آلودگی هوا و محیط زیست، دخالت مستقیم دارند.

از 4 دهه گذشته تاکنون، سیاست دولت های وقت در توسعه صنعت تولید برق حرارتی، بر پایه استفاده از سوخت گاز به عنوان سوخت اول این نوع نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است

حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است