مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 06:152023-02-05اقتصادي

در داخل کوچکترین قمر زحل چه می گذرد؟


گروهی از محققان به تازگی اظهار کرده اند کوچک ترین و درونی ترین قمر زحل می تواند مقدار مناسبی گرما را برای پشتیبانی از یک اقیانوس داخلی مایع تولید کند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ای، میماس، قمر کوچک زحل، به شدت حفره دارد و فاقد ویژگی های معمولی یک قمر اقیانوس دار است.

پس از اینکه یک دانشمند موسسه تحقیقاتی جنوب غربی شواهد خیره کننده ای پیدا کرد که نشان می داد کوچک ترین و درونی ترین قمر زحل، ممکن است گرمای کافی برای حفظ اقیانوس مایع داخلی تولید کند، همکاران آن شروع به بررسی سطح میماس برای درک چگونگی تکامل درونی آن کردند.

طبق شبیه سازی های عددی این قمر، ساختار حوضه برخوردی هرشل میماس (برجسته ترین ویژگی سطح دهانه های آن) و فقدان تکتونیک با یک پوسته یخی نازک تر و یک اقیانوس جوان از نظر زمین شناسی مطابقت دارد.

دکتر آلیسا رودن متخصص ژئوفیزیک قمرهای یخی از موسسه تحقیقاتی جنوب غربی گفت: در روزهای پایانی مأموریت کاسینی ناسا به زحل، فضاپیما یک جنبش یا نوسان عجیب را در چرخش میماس شناسایی کرد که این موضوع اغلب به یک پدیده زمین شناسی و جرم فعال قادر به حمایت از یک اقیانوس داخلی اشاره می کند.

رودن در آن زمان با دانشجوی مقطع دکتری آدین دنتون همکاری کرد تا بهتر بفهمد که چگونه یک قمر با دهانه هایی به اندازه میماس می تواند اقیانوس داخل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در داخل کوچکترین قمر زحل چه می گذرد؟

در داخل کوچکترین قمر زحل چه می گذرد؟