مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 08:002023-02-05اقتصادي

600 کیلو طلا در خراسان جنوبی تولید می شود/قطب تولید طلای شرق


سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: سه واحد بهره برداری طلا در خراسان جنوبی داریم که 600 کیلو طلا در سال تولید می کنند.

- حامد حسن نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کارخانه های محدود ما از نظر تکنولوژی و یا مواد اولیه به خارج وابسته بودند در حالی که امروزه حتی کارخانه های خراسان جنوبی خودکفا هستند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: یک نمونه از این خودکفایی را می توان در ماشین آلات صنعت غذایی و ماشین آلات مرتبط با صنعت آب و برق و ماشین های فرآوری مواد معدنی مشاهده کرد.

فعالیت 523 واحد صنعتی در خراسان جنوبی حسن نژاد گفت: این در حالی است که در 44 گذشته با مسائلی چون نوسانات ارزی، تحریم اقتصادی و … رو به رو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه همین شرایط خراسان جنوبی نیز حاکم است، اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در جنوب خراسان تنها دو واحد صنعتی فعال بوده است در حالی که امروز 523 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 12 هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 13 هزار نفر داریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: قبل از انقلاب اسلامی 14 واحد معدنی در جنوب خراسان فعال بوده است در حالی که امروزه 724 واحد معدنی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در خراسان جنوبی فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

600 کیلو طلا در خراسان جنوبی تولید می شود/قطب تولید طلای شرق

600 کیلو طلا در خراسان جنوبی تولید می شود/قطب تولید طلای شرق