مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 08:052023-02-05اقتصادي

آب آرزوی نایاب تالاب های گلستان/نوش داروی مدیران پس از مرگ می رسد


از مجموع مساحت 23 هزار و 27 هکتاری تالاب های چهارگانه بین المللی آلماگل، آجی گل، آلاگل و گمیشان در گلستان صرفا 200 هکتار دارای آب بوده که این رخداد زنگ خطری جدی برای دیار هیرکان است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان گلستان از گذشته های دور تاکنون در اذهان ایرانیان، استانی سرسبز با جنگل های سر به فلک کشیده هیرکانی و تالاب های مملو از آب و هزاران قطعه انواع آبزیان و پرندگان مختلف، شناخته می شود.

کاهش نزولات آسمانی و تغییرات اقلیمی و عدم تخصیص حقآبه های قانونی و زیستی تالاب ها سبب شده که در حدود کمتر از 10 سال گذشته تاکنون مساحت تالاب های این استان به ویژه تالاب های سه گانه بین المللی آلما گل، آجی گل و آلاگل در گنبدکاووس و تالاب بین المللی گمیشان در غرب این استان روز به روز کاهش یابد تا جایی که براساس آخرین اظهار نظر مدیران متولی، آلاگل با دو هزار و 500 هکتار، تالاب آجی گل با 320 هکتار به طور مطلق خشک شده اند و از مجموع وسعت 20 هزار هکتار تالاب گمیشان کمتر از 150 هکتار و از وسعت 207 هکتاری آلماگل حدود 50 هکتار دارای آب هستند.

خشک شدن بیش از 99 درصدی مساحت تالاب های بین المللی گلستان در حالی اتفاق می افتد که سال ها است این موضوع به عنوان یک دغدغه مهم مطرح شده است اما در عمل اقدام مؤثری برای کنترل تشدید بیابانی شدن این زیستگاه ها و یا احیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب آرزوی نایاب تالاب های گلستان/نوش داروی مدیران پس از مرگ می رسد

آب آرزوی نایاب تالاب های گلستان/نوش داروی مدیران پس از مرگ می رسد