مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 10:052023-02-05اقتصادي

انتقاد معلولان از بودجه1402/ از افزایش بودجه تا پرداخت معوقات


انتقاد معلولان نسبت به بودجه 1402 در حالی اعلام شده که منابع مالی اختصاصی برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در این بودجه لحاظ نشده است.

- خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها- مصطفی آل علی: هفت میلیون مددجو در ایران وجود دارد که بیش از 2 میلیون آن را جامعه معلولان تشکیل می دهد که سالانه حدود 60 هزار معلول به علت تصادفات و سوانح در سطح کشور به جمعیت معلولان اضافه می شود.

مجلس در راستای بهره مندی معلولان از همه حقوق خود در جامعه قانون قانون حمایت از حقوق معلولان را در دهه 70 تدوین و به تصویب رساند که این قانون در سال 1397 بازنگری و بار دیگر به تصویب رسید؛ یکی از مفاد این قانون الزام سازمان برنامه و بودجه کشور به تخصیص اعتباری برای اجرای این قانون است.

ماده 30 قانون حمایت از حقوق معلولان تأکید می کند به منظور شفاف سازی منابع مالی اختصاص یافته برای اجرای این قانون و حمایت از افراد دارای معلولیت، سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است نسبت به ایجاد ردیف اعتباری ذیل فصل رفاه اجتماعی متناسب با عناوین فصول این قانون در لوایح بودجه سنواتی اقدام نماید .

طبق اعلام علی محمد قادری رییس بهزیستی کشور برای اجرای قانون حمایت از معلولان در سال آینده به 61 هزار میلیارد تومان نیاز است اما این امر در بودجه 1402 لحاظ نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد معلولان از بودجه1402/ از افزایش بودجه تا پرداخت معوقات

انتقاد معلولان از بودجه1402/ از افزایش بودجه تا پرداخت معوقات