مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 10:202023-02-05بين الملل

پکن: اقدام آمریکا در سرنگونی بالن را بی پاسخ نمی گذاریم


وزارت خارجه چین ضمن انتقاد شدید از آمریکا برای سرنگون کردن بالن این کشور، تأکید کرد که پکن این اقدام واشنگتن را بی پاسخ نمی گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در پی اقدام واشنگتن در ساقط کردن بالن چینی که مقام های آمریکایی تأکید داشتند قصد جاسوسی از مکان های راهبردی ایالات متحده را داشته است، وزارت خارجه چین از احتمال انتقام گیری از واشنگتن برای این اقدام خبر داد.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی ، وزارت خارجه چین تصمیم روز گذشته (شنبه) جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا برای صدور مجوز حمله یک جنگنده رادارگریز پیشرفته اف-22 برای سرنگون کردن بالن چین را بشدت مورد انتقاد قرار داد و این اقدام را واکنش افراطی صریح و نقض جدی عرف بین المللی توصیف کرد.

در حالیکه ارتش آمریکا برای بازیابی بقایای بالن چین که در آب های کم عمق در حدود شش مایل دریایی در امتداد ساحل کارولینای جنوبی فرود آمده بود، یک کشتی نجات ارسال کرد، وزارت خارجه چین امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای، نارضایتی شدید خود و اعتراض به اعمال زور آمریکا برای حمله به یک کشتی هوایی غیرنظامی ناشناس را ابراز کرد.

پکن در بیانیه خود حق انتقام گیری از این اقدام واشنگتن را برای خود قائل شده است و تأکید کرده است: چین قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت مربوطه حمایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: اقدام آمریکا در سرنگونی بالن را بی پاسخ نمی گذاریم

پکن: اقدام آمریکا در سرنگونی بالن را بی پاسخ نمی گذاریم