مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 10:452023-02-05فرهنگي

بنیانگذار تئاتر نوین هرمزگان درگذشت


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از فوت عبدالهادی معتمدی هنرمند پیشکسوت تئاتر هرمزگان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان صبح امروز با اعلام خبر فوت عبدالهادی معتمدی هنرمند پیشکسوت تئاتر هرمزگان و بنیان گذار تئاتر نوین این استان، اظهار کرد: این ضایعه ای برای خانواده فرهنگ و هنر استان است.

وی با تسلیت این ضایعه به اهالی فرهنگ و هنر استان و بخصوص اهالی تئاتر، افزود: مرحوم معتمدی متولد 1326 در شهرستان رودان بود که به شغل شریف معلمی نیز اشتغال داشت و پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته طبیعی در سال 1348 راهی دانشکده تربیت معلم تهران (انستیتوی امور هنر) شده بود و در رشته ی هنر به ویژه تئاتر در نزد اساتیدی چون ایرج زهری به تحصیلات خود ادامه داد و نایل به کسب مدرک فوق دیپلم هنری می شود.

    به گفته جهانگیری، مرحوم معتمدی پس از بازگشت به بندرعباس در نخستین اقدام خود، گروه نمایش گِشِر را راه اندازی می کند و آثار متعدد هنری در قالب این گروه نمایش به اجرا در می آید و بسیاری از اهالی تئاتر استان از وجود این چهره هنرمند بهره مند شده بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، عبدالهادی معتمدی پایه گذار تئاتر نوین هرمزگان یکی از چهره های درخشان تئاتر استان هرمزگان، فردی بی ادعا و بسیار متواضع بود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنیانگذار تئاتر نوین هرمزگان درگذشت

بنیانگذار تئاتر نوین هرمزگان درگذشت