مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 11:192023-02-05اجتماعي

شناسایی گونه های جنگلی در معرض خطر چرای دام


پژوهشگران حوزه جنگل و مرتع کشور در یک تحقیق جدید، گونه های درختی و درختچه ای خوش خوراک برای دام ها را معرفی کرده و از دست اندرکاران امر خواسته اند که با توجه به این اطلاعات و ورود برخی دام ها به جنگل ها و مراتع، - موجبات حفاظت از این عرصه ها را به شکل بهتری فراهم آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مراتع به عنوان گسترده ترین عرصه خشکی های جهان، بخش قابل توجهی از اراضی کشور ایران را نیز به خود اختصاص داده اند، این گستره یکی از منابع پایه تولیدی کشور محسوب شده و جایگاه خاصی در تأمین علوفه مورد نیاز حیات وحش و دام ها دارد.

تولید علوفه در این اراضی مربوط به گیاهان مرتعی است که بر اساس ویژگی های رویشگاهی نظیر شرایط اقلیمی اعم از دما و بارندگی، ویژگی های خاک و نظایر آن در مناطق مختلف کشور مستقر شده و ترکیب گیاهی خاصی را به وجود آورده اند.

طبق نظر پژوهشگران، از نقطه نظر اقتصادی اجتماعی و با توجه به سابقه دیرینه دامداری در ایران، مراتع به عنوان یکی از مهم ترین منابع تولید علوفه به شمار می آیند.

به طور کلی در مراتع، یکی از ابزارهای اصلی مدیریت و بهره برداری صحیح، شناسایی گیاهان علوفه ای و میزان خوش خوراکی آن ها برای دام هاست.

بنابراین جهت مدیریت و هدفمندی چرای گله در عرصه های مرتعی، استفاده از تجربه بهره برداران و چوپانان در برنامه ریزی ها و تصم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی گونه های جنگلی در معرض خطر چرای دام

شناسایی گونه های جنگلی در معرض خطر چرای دام