مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 12:052023-02-05اقتصادي

گفت وگو با مخترع گیلانی سازنده دستگاه نابودکننده تخم و لارو شپشک در دانه برنج


نخبه و مخترع گیلانی با تولید دستگاه نابود کننده تخم و لارو شپشک در دانه برنج با استفاده از امواج رادیویی چشم همگان را به سوی خود گشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، استان گیلان به دلیل شرایط زیست محیطی یکی از استان های مهم در تولید انواع محصولات کشاورزی از جمله برنج است به طوری که بخش اعظمی از برنج مصرفی در کشور در استان های شمالی از جمله گیلان و مازندران تولید می شود.

  شالیکاران گیلان هرساله از اواسط بهار وارد مزارع کشاورزی شده و به کشت محصول پر رنج برنج می پردازند که ماحصل تلاش کشاورزان گیلانی تولید سالانه بیش از یک میلیون تن برنج سفید با ارقام هاشمی، حسن سرا و صدری در این استان است.

  کشاورزان برای کشت محصول برنج با مشقت های بسیار زیادی از جمله نبود بذر گواهی شده مناسب و پرمصرف، افزایش قیمت کودهای شیمیایی، کمبود آب زراعی و وجود برخی از آفات در برنج مواجه هستند که کار را برای انجام فعالیت کشاورزی و در نهایت افزایش تولید برنج در گیلان سخت کرده است.

  هر چند سطح زیر کشت برنج در مقایسه با دیگر محصولات در ایران بسیار کمتر است، با این حال با توجه به فرهنگ غذای ایرانیان این محصول از جمله مهمترین محصولات کشاورزی می باشد ولی توجه به تولید محصول سالم و با کمترین میزان باقیمانده سموم و آفت کش ها باعث افزایش ضرورت شناخت دقیق آف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگو با مخترع گیلانی سازنده دستگاه نابودکننده تخم و لارو شپشک در دانه برنج

گفت وگو با مخترع گیلانی سازنده دستگاه نابودکننده تخم و لارو شپشک در دانه برنج