مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 12:352023-02-05بين الملل

آغاز محاکمه ده ها متهم دموکراسی خواه در هنگ کنگ از فردا


یکی از بزرگ ترین محاکمه های مرتبط با امنیت ملی در هنگ کنگ قرار است از فردا (دوشنبه)، دو سال بعد از که بسیاری از منتقدهای سرشناس دولت این شهر روانه بازداشت شدند، - یکی از بزرگ ترین محاکمه های مرتبط با "امنیت ملی" در هنگ کنگ قرار است از فردا (دوشنبه)، دو سال بعد از که بسیاری از منتقدهای سرشناس دولت این شهر روانه بازداشت شدند، شروع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این محاکمه در رابطه با پرونده ای مشهور به پرونده هنگ کنگ 47 علیه گروهی از قانونگذاران، سیاستمداران، فعالان و مددکاران اجتماعی هنگ کنگی که با استناد به قوانین امنیت ملی به دسیسه چینی برای براندازی دولت این شهر متهم شده اند، به اجرا در می آید.

آنها در رابطه با برگزاری یک رقابت مقدماتی غیررسمی پیش از انتخابات اصلی هنگ کنگ متهم شده اند و از نظر مقامات این دولت شهر آنها در راستای براندازی اقدام کرده اند.

به نوشته گاردین، هدف از این رقابت مقدماتی که یک مشخصه رایج انتخابات در گذشته بوده، انتخاب قدرتمندترین کاندیداها برای رقابت علیه احزاب تشکیلاتی حامی پکن بوده است.

هر چند هدف آنها از برگزاری این انتخابات مقدماتی، بردن اکثریت کرسی ها در شورای قانونگذاری هنگ کنگ بوده اما دادستان ها ادعا کردند هدفی که آنها اظهار کردند – یعنی استفاده از این اکثریت برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز محاکمه ده ها متهم دموکراسی خواه در هنگ کنگ از فردا

آغاز محاکمه ده ها متهم دموکراسی خواه در هنگ کنگ از فردا