مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-05اقتصادي

فارس می تواند به هاب انرژی پاک بدل شود


معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی فارس، تاکید کرد که این استان قابلیت تبدیل شدن به هاب تولید انرژی پاک در کشور را دارد.

- عزیزی یکشنبه 16 بهمن در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، ظرفیت فارس در زمینه استفاده از انرژی خورشید برای تولید برق را ایده آل دانست و با بیان اینکه این استان به لحاظ ویژگی های جغرافیایی و اقلیمی، مستعد تبدیل شدن به هاب کشور در تولید انرژی های پاک است، گفت: طی 10 ماه منتهی به پایان دی امسال، شاهد رشد 70 درصدی تقاضا برای نصب پنل خورشیدی در محدوده تحت مدیریت توزیع برق شیراز بوده ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی این مدت، 803 درخواست برای احداث نیروگاه خورشیدی به توزیع برق شیراز ارجاع و ارائه و 730 مورد از این تقاضاها رسیدگی و 350 فقره از آنها تایید شده است.

وی اضافه کرد: علت تایید نشدن شماری از درخواست ها، به دلیل مشکلات مرتبط با مالکیت محل احداث و نصب، مناسب نبودن فضای پیشنهادی برای اجرا و نصب پنل و .

عمدتا مسائل فنی بوده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق شیراز، با یادآوری اینکه 329 نیروگاه خورشیدی فعال در محدوده این شرکت فعال است، گفت: میزان تولید انرژی در این نیروگاه ها معادل 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس می تواند به هاب انرژی پاک بدل شود

فارس می تواند به هاب انرژی پاک بدل شود