مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 13:502023-02-05اقتصادي

تأثیر نحوه بهره برداری از منابع طبیعی در احیای سبز اقتصادی


پژوهش عضو هیأت علمی دانشگاه تهران درباره اقتصاد کشورهای بریکس (BRICS)، نشان از اهمیت اثربخشی در بهره برداری از منابع طبیعی در احیای اقتصادی سبز (green economic recovery) دارد.

- پژوهش عضو هیأت علمی دانشگاه تهران درباره اقتصاد کشورهای بریکس (BRICS)، نشان از اهمیت اثربخشی در بهره برداری از منابع طبیعی در احیای اقتصادی سبز (green economic recovery) دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پژوهش تازه دکتر احسان رسولی نژاد، دانشیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، بر موضوع توسعه پایدار تمرکز دارد.

در یکی از مقالات استخراج شده از این پژوهش که به تازگی منتشر شده، اقتصاد کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی) در یک بازه 20 ساله مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشکده مطالعات جهان، همه گیری بیماری کرونا از اواخر سال 2019 میلادی و به تبع آن اجرای محدودیت های کرونایی، موتور اقتصادی بسیاری از کشورها را دچار اختلال کرد.

پس از پایان سال 2020 میلادی و انطباق ساختارهای اقتصادی با الگوهای جدید ناشی از شرایط همه گیری بیماری کرونا، مبحث احیای اقتصادی مورد توجه قرار گرفت.

این پژوهشگر حوزه اقتصاد جهانی، در توضیح مفهوم احیای سبز اقتصادی گفت: این گفتمان به معنای بازتعریف اهمیت مسائل محیط زیستی در فرآیند احیای فعالیت های اقتصادی است که در دورا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر نحوه بهره برداری از منابع طبیعی در احیای سبز اقتصادی

تأثیر نحوه بهره برداری از منابع طبیعی در احیای سبز اقتصادی