یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:202023-02-05دانش

مارمولک رباتیک کاوشگر مریخی می شود

دانشمندان یک مارمولک رباتیک توسعه داده اند که می توان آن را برای انجام اکتشافات فضایی به سطح مریخ فرستاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، پیشرفت در حوزه فناوری فرصت های هیجان انگیزی برای اکتشافات فضایی فراهم کرده است که به طور بالقوه می توانند منجر به اکتشافات جدیدی در مورد اجرام آسمانی در کهکشان ما شود.

ثابت شده که ربات ها ابزارهای امیدوارکننده ای برای کشف سیارات دیگر و به ویژه مریخ هستند که میزبان برخی از عناصر مشابه در زمین است.

کاوش مریخ و سطح آن یک جست وجوی جذاب است، زیرا می تواند نشانه هایی از حیات فرازمینی در گذشته یا حال را آشکار کند.

این اکتشافات علاوه بر پرده برداری بالقوه از اشکال حیات میکروبی باستانی، می تواند به کشف منابعی منجر شود که خارج از زمین وجود دارند و به طور بالقوه راه را برای ماموریت های آینده بشر به مریخ هموار می کنند.

محققان دانشگاه هوانوردی و فضانوردی نانجینگ(Nanjing) به تازگی یک ربات چهار پای جدید با الهام از مارمولک ها ساخته اند که می تواند به کاوش در سطح سیاره سرخ کمک کند.

ربات آنها که در مجله Biomimetics MDPI معرفی شده است، ساختار بدنی انعطاف پذیری دارد و می تواند حرکات و سبک حرکت مارمولک های صحرایی را شبیه سازی کند.

مارمولک رباتیک کاوشگر مریخی می شود