مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:502023-02-05اقتصادي

رونق پرورش شترمرغ در گرو حمایت است/ صنعتی سودآور در قلب کهگیلویه


دهدشت_ توسعه پرورش شتر مرغ در شهرستان کهگیلویه با اجرای طرح های حمایتی آغاز شده اما رونق آن در گرو تامین نهاده و حمایت تسهیلاتی است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها_ حمیده تابش نژاد: کهگیلویه و بویراحمد از استان هایی است که به دلیل آب و هوای مناسب و چهار فصل، همواره مورد توجه کشاورزان و دامداران بوده است.

اما در بخش دامداری این استان هم چنان با روش سنتی به کار خود ادامه می دهد و واحدهای دامپروری آنچنان که باید مورد حمایت قرار نگرفته اند.

یکی از طرح های کمتر پرداخته شده به آن در قلب شهرستان کهگیلویه، واحدهای پرورش شتر مرغ است.

ضرورت نیاز به صنایع تکمیلی و فرآوری هر چند دوره بهره وری از شتر مرغ نسبتاً بلند مدت است، اما در صورت صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات تولیدی این دام از جمله کود دامی، پر، پوست، گوشت و تخم شتر مرغ، مشتریان خاص خود را دارد و با تأمین بازار مناسب این تولیدات می تواند جبران زمان طولانی برای بازدهی و کسب درآمد شود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم که از همان ابتدای کار شعار خود را دولت مردمی قرار داده بود، نگاه ویژه ای به بحث امنیت غذایی صورت گرفت.

در این میان واحدهای فعال پرورش شترمرغ در شهرستان و استان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که برخی را به سمت تعطیلی برده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق پرورش شترمرغ در گرو حمایت است/ صنعتی سودآور در قلب کهگیلویه

رونق پرورش شترمرغ در گرو حمایت است/ صنعتی سودآور در قلب کهگیلویه