مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 14:552023-02-05اقتصادي

طرح های مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی در یزد به بهره برداری رسید


همزمان با ایام دهه فجر در مراسمی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران، از سه محصول ساخت شرکت توسعه کاربرد پرتوها در مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی در این شهر رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تولید نیمه صنعتی سوپرجاذب بهداشتی، تولید نیمه صنعتی پودر بندآورنده خون و ساخت دستگاه عصاره گیر مایکروویو پارس اسانس، سه طرحی بود که امروز با حضور رییس سازمان انرژی اتمی در یزد رونمایی و بهره برداری شد.

یکی از سه محصول مهمی که توسط شرکت توسعه کاربرد پرتوها ساخته و آماده بهره برداری شده است، پودر بندآورنده خون است که این پودر در عمل های جراحی از جمله جراحی های قلب، عروق، ارتوپدی، نخاعی، سوانح سوختگی، زنان و زایمان، رباتیک، پلاستیک، داخلی و عصبی به عنوان یک بندآورنده کمکی در هنگام کنترل خونریزی از مخازن مویرگی، وریدی و یا عروق تحت فشار و لیگاتور مورد استفاده قرار می گیرد.

پودر بندآورنده خون همچنین در جنگ ها برای سربازان و مصدومان جنگی و بند آوری خونریزی های مربوط به بافت های نرم هموستاز محل آنژیوگرافی قابل استفاده است.

دستگاه عصاره گیر مایکروویو پارس اسانس نیز به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای شرکت توسعه کاربرد پرتوها مورد بهره برداری قرار گرفت و تولید نیمه صنعتی سوپر جاذب بهداشتی نیز رونمایی شد؛ این پودر در پوشک نوزادان، بزرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی در یزد به بهره برداری رسید

طرح های مجتمع پرتوفرآیند ایران مرکزی در یزد به بهره برداری رسید