مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 16:402023-02-05سياسي

انقلاب فرانسه و جنگهای ناپلئون؛ دودلیل کاهش دانشگاههای اروپا


معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران انقلاب فرانسه و جنگ های ناپلئون را دو دلیل اصلی کاهش تعداد دانشگاه ها در اروپا از حدود 150 دانشگاه در قرن 18 به حدود 80 دانشگاه در قرن 19 دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شب تاریخ دانشگاه در بریتانیا از سلسله نشست های علوم انسانی و اجتماعی شب های اندیشه ی فرهنگسرای اندیشه عصر چهارشنبه 12 بهمن با حضور علی صباغیان عضو هیئت علمی گروه مطالعات منطقه ای و معاون دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، احسان محمدی مدرس دانشگاه، مشاور بین الملل دانشگاه تهران و دبیر سلسله نشست های شب های اندیشه و جمعی از پژوهشگران در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این نشست ابتدا محمدی به رئوس مباحث نشست تاریخ دانشگاه در آلمان پرداخت.

وی در ادامه پرسش سیر تاریخی تحول دانشگاه در بریتانیا؛ از شکل گیری تاکنون و فلسفه دانشگاه بریتانیایی را به عنوان پرسش های اصلی نشست بررسی تاریخ دانشگاه در بریتانیا دانست.

سپس صباغیان، در سخنان خود، ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری نشست در ارتباط با بهره مندی از تجارب سایر کشورها و تشکر از برگزاری این نشست به بررسی تاریخ دانشگاه در بریتانیا پرداخت.

وی به شکل گیری دانشگاه در بریتانیا پرداخت و در این ارتباط، شوراهای سلطنتی دانشگاه ها، کلیسا و پاپ، مصوبات پارلمان به ویژه قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب فرانسه و جنگهای ناپلئون؛ دودلیل کاهش دانشگاههای اروپا

انقلاب فرانسه و جنگهای ناپلئون؛ دودلیل کاهش دانشگاههای اروپا