مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 17:452023-02-05سياسي

مسئله مشارکت جامعه در تربیت و تخصیص اعتبار سرانه به شاگردان – قسمت اول


آیا مسئله مشارکت جامعه در تربیت، یک مسئله اقتصادی است؟ یا مسئله ای تربیتی، و ضرورت تنوع مدارس و کیفیت عملکرد آنها، در پاسخ به نیازهای متنوع جامعه است؟ غلبه نگاه سازمانی در نظام تربیت، - اردوان مجیدی به بهانه نقد و بحثها در مورد سند انتظارات دولت از آموزش و پرورش.

1- مقدمه مسئله مشارکت اجتماعی و ”تخصیص اعتبار سرانه آموزشی (تاسا)“، موضوعی است که این روزها اقوال مختلفی در مورد آن مطرح می شود.

برخی با نام پته آموزشی، در مورد آن گفتگو می کنند.

برخی از آن به عنوان خصوصی سازی یاد می کنند.

برخی هم شمشیر کشیده و با فریاد واعدالتا، و واحاکمیتا، آن را از بین برنده عدالت و حاکمیت زدایی می دانند، و مشارکت مردم در تعلیم و تربیت و اختصاص منابع حاکمیتی به این مشارکت را اشتباه و مخالف تجویز حکومت اسلامی می دانند، و ادعا می کنند که: ”حکومت اسلامی تربیت را فقط بر عهده حاکم گذاشته و وظیفه او است، و نباید وظیفه حاکمیت به مردم تفویض شود؛ پس هر گونه مشارکت جامعه در این کار ممنوع است و پرداخت سرانه هم خطا است“.

”تخصیص اعتبار سرانه آموزشی (تاسا)“، و مشارکت خانواده ها، فقط یک شکل ندارد، و اشکال گوناگونی برای آن متصور است.

  اول باید به این اشاره کنم که ”تخصیص اعتبار سرانه آموزشی (تاسا)“، و مشارکت خانواده ها، فقط یک شکل ندارد، و اشکال گوناگونی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئله مشارکت جامعه در تربیت و تخصیص اعتبار سرانه به شاگردان – قسمت اول

مسئله مشارکت جامعه در تربیت و تخصیص اعتبار سرانه به شاگردان – قسمت اول