مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 19:452023-02-05بين الملل

نشست پنج گانه پاریس؛ نجات لبنان یا ترسیم نقشه راه برای جنگ داخلی


روزنامه رأی الیوم با انتشار یادداشتی به بررسی اهداف پشت پرده نشست پنج جانبه پاریس درباره لبنان پرداخت و احتمال ترسیم یک نقشه راه برای کلید زدن به جنگ داخلی در این کشور را بعید ندانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قرار است روز دوشنبه (فردا، 6 ژانویه)، پاریس میزبان نشست نمایندگان پنج کشور جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، فرانسه، عربستان سعودی و قطر و احتمالا مصر، به منظور ایجاد یک نقشه راه برای برون رفت از بحران لبنان و مشخص کردن ویژگی های رییس جمهور جدید این کشور برای پایان دادن به خلأ سیاسی کنونی در پی پایان یافتن دوره ریاست جمهوری میشل عون در اول اکتبر گذشته، باشد.

در حالی که نشست های انتخاب رییس جمهور جدید برای لبنان در این کشور به دلیل عدم توافق احزاب سیاسی بر روی یک گزینه، به حالت تعلیق درآمده، برخی نگاه های به نشست فردای پاریس در خصوص پرونده لبنان دوخته شده است.

احتمال می رود که در این نشست، برخی اسامی که به ویژگی های مد نظر جامعه بین المللی و کشورهای عربی نزدیک هستند، برای تصدی ریاست جمهوری لبنان مورد بررسی قرار گیرند.

  در عین حال برخی محافل در بیروت از اهمیت بعد سیاسی نشست پاریس می کاهند و می گویند که این نشست دارای بعد انسانی است و به منظور بررسی نحوه کمک اقتصادی به لبنان برگزار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست پنج گانه پاریس؛ نجات لبنان یا ترسیم نقشه راه برای جنگ داخلی

نشست پنج گانه پاریس؛ نجات لبنان یا ترسیم نقشه راه برای جنگ داخلی