مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 08:552023-02-06پزشكي

هشدار به مادران باردار با گروه خونی منفی


یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه دردهای زایمانی از موارد اورژانسی است که نیاز به مراجعه فوری به مرکز درمانی مجهز دارد، گفت: در صورت شروع دردهای زایمانی باید به پزشک مراجعه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، زهرا ناییجی، با اشاره به رایج ترین علامت های اورژانسی در زنان باردار، اظهار کرد: خونریزی واژینال در سه ماهه سوم بارداری نشانه ای خطرناک و مهم است که در هر سه ماهه اول، دوم و سوم بارداری اقدامات خاص لازم دارد.

وی ادامه داد: مادران باردار به محض خونریزی واژینال باید به اورژانس مراجعه کنند تا بر اساس این که در چه سه ماهه ای از بارداری هستند، اقدامات و درمان های لازم برایشان انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه خونریزی واژینال از مهم ترین و متداول ترین نشانه های خطرناک در بارداری است، تاکید کرد: در صورت خونریزی باید فوراً با اورژانس تماس بگیرید و یا به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

وی درباره زنان بارداری که گروه خونی منفی دارند نیز هشدار داد: زمانی که خونریزی واژینال در این افراد رخ می دهد باید آمپول روگام تزریق شود، این افراد در هر مقطعی از سه ماهه بارداری باشند اگر دچار خونریزی شوند تحت نظر پزشک متخصص تا زمان تولد جنین باید این آمپول را تزریق کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به مادران باردار با گروه خونی منفی

هشدار به مادران باردار با گروه خونی منفی