مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:302023-02-06سياسي

موسویان: تاریخ شفاهی انقلاب آن چنان پا نگرفته است


سیدمیثم موسویان درخصوص تاریخ شفاهی انقلاب گفت: انقلاب همه درگیر بودند و کسی نمی تواند برای فرد دیگری تعریف کند به همین دلیل تاریخ شفاهی در حیطه انقلاب آن چنان نداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، یکی از سوژه های مغفول در تاریخ ادبیات ایران انقلاب اسلامی است که در 44 سال پیش اتفاق افتاد اما این رویداد که تاریخ را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد هنوز در فضای ادبیات نتوانسته است جایگاه خود را پیداکند.

در همین باره با سید میثم موسویان نویسنده کتاب بی نام پدر که داستان اصلی اش در بستر انقلاب اسلامی رخ می دهد و در چهاردهمین دوره از جایزه جلال اثر شایسته تقدیر انتخاب شد به گفت وگو نشستیم.

موضوعات ارزشی آن طور که شایسته و بایسته است جایگاهی ندارند موسویان درخصوص اینکه چرا هنوز نتوانسته ایم اثری  شایسته و بایسته انقلاب اسلامی در قالب رمان خلق کنیم گفت: در مبحث رمان نه تنها به انقلاب اسلامی بعد از 44 سال بلکه بعد از 1400 سال به عاشورا هم پرداخته نشده است، چرا که رمان ها در حیطه ادبیات خلاقه جای می گیرند و موضوعات ارزشی آن طور که شایسته و بایسته است جایگاهی ندارند.

اگر ما داستان را به رمان، مستند و تاریخ شفاهی تقسیم کنیم؛ می بینیم که در حوزه رمان ما به موضوعات ارزشی نپرداخته ایم یعنی رمان نویسی هم برای این موضوع نداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسویان: تاریخ شفاهی انقلاب آن چنان پا نگرفته است

موسویان: تاریخ شفاهی انقلاب آن چنان پا نگرفته است