مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:422023-02-06اقتصادي

20 شهر و 213 روستای مازندران در تنش آبی قراردارد


مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به تدوین کتابچه تنش آبی استان گفت: 20 شهر و 213 روستای مازندران در تنش آبی قرار دارند این در حالی است که از استان با مشکل کیفی آب مواجه و با آن می جنگیم.

- بهزاد برارزاده امروز در آیین افتتاح دیزل ژنراتور روستای مزگاه نوشهر با هدف آبرسانی به این روستا، اظهار کرد: زیرساخت های آب استان برای سه میلیون نفر در نظر گرفته شده است درحالیکه به پنج تا 10 میلیون جمعیت خدمات رسانی می کند.

به همین دلیل پاسخگوی این حجم از خدمات نیست.

وی با بیان اینکه تنها 12 درصد محل تامین آب استان از آب های سطحی است، افزود: مابقی از 741 حلقه چاه، 373 دهنه چشمه تامین می شود که به نوعی مدیریت ریسک است زیرا در دو کیلومتری حلقه های چاه ما 62 هزار چاه وجود دارد که کشاورزی آن را محاصره کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر قرار است میزبان خوبی برای کل کشور باشیم باید به فکر زیرساخت ها بود، گفت: دولت سیزدهم به ویژه وزیر نیرو و مدیرعامل آب کشور برای رفع این مشکلات اقدامات زیادی انجام می دهند.

مدیرعامل آبفای مازندران با بیان اینکه نباید تنها به اعتبارات استانی اکتفا کرد؛ زیرا 30 درصد آن اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: به دنبال اعتبارات ملی رفتیم و کتابچه تنش آبی استان تهیه و به وزارت نیرو اعلام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 شهر و 213 روستای مازندران در تنش آبی قراردارد

20 شهر و 213 روستای مازندران در تنش آبی قراردارد