مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 09:552023-02-06پزشكي

علائم شایع ابتلا به سینوزیت/ خطر انتشار عفونت سینوسی به مغز


یک متخصص گوش، حلق و بینی مهم ترین علائم ابتلا به سینوزیت را تشریح کرد و گفت: بیماری سینوزیت ناشی از التهاب و یا عفونت مخاط داخل سینوس ها است.

- ایسنا/گلستان یک متخصص گوش، حلق و بینی مهم ترین علائم ابتلا به سینوزیت را تشریح کرد و گفت: بیماری سینوزیت ناشی از التهاب و یا عفونت مخاط داخل سینوس ها است.

عفونت سینوسی زمانی رخ می دهد که یک میکروارگانیسم مثل ویروس، باکتری و یا قارچ در سینوس رشد کند و روزنه های سینوسی را مسدود کند این انسداد موکوس، چرک موجود در مجاری سینوسی را به سمت گلو و سوراخ های بینی روانه می کند چنین عفونتی موجب بروز التهاب می شود که علت آن درگیری سلول های ایمنی و ورم بافت های سینوسی است.

در کودکان عوامل محیطی شایع مانند آلرژی و حساسیت در ابتلا به سینوزیت تأثیر دارد در بزرگسالان نیز از محیط ترین عوامل رایج ابتلا به سینوزیت عفونت های مکرر و مصرف دخانیات است، در مجموع سرماخوردگی، انسداد مجاری سینوسی، تفاوت ساختاری مجاری سینوسی، پلیپ های بینی و مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی از جمله عللی است که افراد را درگیر بیماری سینوزیت می کند.

دکتر هادی خرم _ متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به علائم سینوزیت به خبرنگار ایسنا گفت: سینوس ها حفراتی داخل استخوان جمجمه و صورت هستند که اطراف و پشت بینی واقع شده و عملکرد مهم آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم شایع ابتلا به سینوزیت/ خطر انتشار عفونت سینوسی به مغز

علائم شایع ابتلا به سینوزیت/ خطر انتشار عفونت سینوسی به مغز