مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:152023-02-06سياسي

به دنبال فصل مشترک احیای تالاب آق گل هستیم


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: تالاب مرزبندی سیاسی نمی شناسد و با توجه به قرار گرفتن تالاب آق گل در مرز مشترک دو استان همدان و مرکزی و با برداشتن نگاه بومی، - محلی و همدلی و وفاق به دنبال فصل مشترک احیای تالاب هستیم.

مهدی صفی خانی در کارگروه شهرستانی برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل در سالن جلسات فرمانداری شهرستان خنداب، اظهار کرد: احیای تالاب آق گل نیازمند همکاری مشترک و هم افزایی مدیران اجرایی و ارشد استان های همدان و مرکزی است و با احیای این تالاب، تلطیف آب و هوای منطقه و رونق گردشگری طبیعی را برای ساکنان حاشیه تالاب شاهد خواهیم بود.

وی ضمن تشریح سازوکارهای اجرایی برنامه مدیریت جامع تالاب آق گل مطرح کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری جلسات مستمر و مؤثر با همگرایی بیشتر در زمینه تالاب آق گل در سطح دو استان همدان و مرکزی شاهد رویکرد مشارکتی در جهت هم افزایی دو استان هستیم.

صفی خانی ادامه داد: نبود هم افزایی و تعامل موجب بروز چالش هایی نظیر تصرف اراضی، شکار و صید بی رویه، کاهش سطح آب های زیرزمینی، خشک شدن چاه های منطقه و تعطیل شدن معیشت محلی و کشاورزی در حاشیه این تالاب شده است و اکنون باید با همکاری و تعامل دو استان در جهت رفع موانع موجود در راستای احیای تالاب گام برداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال فصل مشترک احیای تالاب آق گل هستیم

به دنبال فصل مشترک احیای تالاب آق گل هستیم