مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 10:452023-02-06اجتماعي

سطح خشکی تالاب میانکاله 20 درصد افزایش یافته است


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: سطح خشکی تالاب میانکاله در زمستان سال جاری نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله اسماعیلی صبح دوشنبه در کارگروه ویژه احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان گفت: پناهگاه حیات وحش میانکاله از دو اکوسیستم آبی با وسعت 44 هزار هکتار و اکوسیستم خشکی با وسعت 24 هزار هکتار، 2.

8 درصد مساحت کل استان مازندران را به خود اختصاص داده است.

با وجود قرار داشتن در حوزه استحفاظی سیاسی دو استان مازندران و گلستان، به صورت یکپارچه تحت مدیریت محیط زیست استان مازندران قرار دارد.

اسماعیلی ادامه داد: آن منطقه در سال 1348 با تصویب شورایعالی شکاربانی و نظارت بر صید وقت، به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب و در سال 1353 به پناهگاه حیات وحش میانکاله ارتقا یافت.

همچنین به جهت برخورداری از معیارهای کنوانسیون رامسر در سال 1354 به همراه تالاب های همجوار به عنوان یکی از سایت های مهم کنوانسیون رامسر ثبت و متعاقب آن در سال 1355 به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره به کمیته برنامه انسان و کره مسکون یونسکو (MAB) معرفی شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: متأسفانه در طی دهه اخیر تداوم خشکسالی، کاهش نزولات جوی و نوسانات سطح آب دریای خزر و از طرف دیگر مها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح خشکی تالاب میانکاله 20 درصد افزایش یافته است

سطح خشکی تالاب میانکاله 20 درصد افزایش یافته است