مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 11:202023-02-06بين الملل

وزیر دفاع اوباما: ارسال بالن، واکنش چین به اقدامات اطلاعاتی آمریکاست


«لئون پانتا» که در دولت باراک اوباما رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و وزیر دفاع بود، از عملکرد جو بایدن در قبال ساقط کردن بالن چینی انتقاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمانیتورینگ گروه بین ‎الملل خبرگزاری فارس، جنجال ها و تنش ها بر سر سرنگونی بالن چینی شبکه سی ان ان مصاحبه ای با لئون پانتا چهره شناخته شده حزب دموکرات و سیاستمدار 84 ساله آمریکایی ترتیب داده و از او درباره تنش های اخیر واشنگتن با پکن بر سر بالن سوالاتی مطرح کرد.

پانتا در دولت بیل کلینتون به عنوان رییس کارکنان کاخ سفید از سال های 1994 تا 1997 مشغول به کار بود و در دولت باراک اوباما ابتدا به عنوان رییس سیا (2009 تا 2011) و سپس وزیر دفاع (2011 تا 2013) آمریکا حضور داشت.

مجری شبکه سی ان ان ابتدا از لئون پانتا درباره جلسه ویژه و اضطراری در کنگره آمریکا برای توضیح درباره سرنگون کردن بالن جاسوسی چین خبر داد و نظر او را درباره این جلسه جویا شد.

وزیر دفاع اسبق و رییس پیشین سیا در پاسخ به سوالات این شبکه دموکرات آمریکایی، از عملکرد دولت جو بایدن در قبال بالن انتقاد کرد.

لئون پانتا گفت: این یک جلسه گزارش دهی بسیار مهم (در کنگره آمریکا) است که باید در اختیار رهبران کنگره ما قرار بگیرد به ویژه اگر تایید شود که این بالن توانایی جمع آوری اطلاعات محرمانه و مشغول انجام یک ماموریت اطلاعاتی بوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر دفاع اوباما: ارسال بالن، واکنش چین به اقدامات اطلاعاتی آمریکاست

وزیر دفاع اوباما: ارسال بالن، واکنش چین به اقدامات اطلاعاتی آمریکاست