مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 12:102023-02-06اقتصادي

دبیرکل اوپک: نقش سازنده اوپک پلاس جای تقدیر دارد


دبیرکل اوپک اظهار کرد تصمیم جمعی برای کاهش تولید در اکتبر، اقدام درستی بود و باید از گروه اوپک پلاس برای نقش سازنده اش در پشتیبانی از ثبات بازار جهانی، - تقدیر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا هیثم الغیص در حاشیه کنفرانس هفته انرژی هند به رویترز گفت: نقش سازنده و مثبت ما در پشتیبانی از ثبات بازار جهانی، جای تقدیر و تحسین دارد، از جمله باید به خودمان یادآوری کنیم که کشورهای گروه 20 و مصرف کنندگان بزرگ در سراسر جهان برای اقدامات تاریخی که از سال 2020 انجام دادیم، ما را ستایش کردند.

گروه اوپک پلاس که شامل اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان دیگر شامل روسیه است، اواخر سال میلادی گذشته، با هدف پشتیبانی از بازار، توافق کردند هدف تولید خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز معادل حدود دو درصد از تقاضای جهانی، از نوامبر تا پایان سال 2023 کاهش دهند.

تصمیمی که این گروه در اکتبر گرفت، در ابتدا باعث انتقاد شدید آمریکا و کشورهای غربی دیگر شد اما شرایط بازان از آن زمان نشان داده که این کاهش محتاطانه بوده است، چرا که قیمت نفت از رکورد بالای 100 دلار در سال 2022، به حدود 80 دلار عقب نشینی کرده است.

دبیرکل اوپک گفت: جلسه کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس را در اول فوریه برگزار کردیم و طی این نشست، همه موارد را از جنبه فنی بررسی کرده و به این نتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرکل اوپک: نقش سازنده اوپک پلاس جای تقدیر دارد

دبیرکل اوپک: نقش سازنده اوپک پلاس جای تقدیر دارد