مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 13:072023-02-06اقتصادي

عرضه تایر در بورس کالا/ قیمت گذاری دستوری متوقف شود


رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر گفت: مهمترین چالشی که در این زمینه وجود دارد قیمت گذاری دستوری است بنابراین درخواست ما این است که قیمت از حالت دستوری خارج یا حداقل در بورس کالا عرضه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا عبدالمالکی - رییس انجمن صنعت لاستیک - در یک نشست خبری به بررسی چالش های موجود در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: مهم ترین چالشی اصلی در صنعت تایر قیمت گذاری دستوری است که از دستوری خارج و به عبارتی مصلحتی شده است.

وی افزود: این نوع قیمت گذاری چالش هایی را ایجاد کرده و سبب شده حاشیه سود به 3 و 4 درصد برسد، بنابراین خواهش ما در این زمینه خروج از قیمت گذاری دستوری است و قیمت گذاری را در اختیار شرکت ها بگذارند یا حداقل اجازه دهند تایر در بورس عرضه شود.

عبدالمالکی ادامه داد: چالش دوم در زمینه صادرات است، این قیمت گذاری دستوری سبب شده تایر با قیمت پایین عرضه شود و همچنین سبب شده زمینه برای سو استفاده فراهم و به خارج از کشور قاچاق شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ادامه داد: چالش سومی که ما با آن رو به رو هستیم این است که بانک ها حاضر به سرمایه گذاری نیستند چون حاشیه سود صنعت کم است و سرمایه در گردش هم خوب نیست.

ادامه دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه تایر در بورس کالا/ قیمت گذاری دستوری متوقف شود

عرضه تایر در بورس کالا/ قیمت گذاری دستوری متوقف شود