مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 13:252023-02-06اقتصادي

حل مشکل اشتغال با تربیت نیروی کار ماهر


به اعتقاد کارشناسان حل مشکل اشتغال کشور بدون آموزش نیروی کار متخصص و ماهر امکان پذیر نیست و ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان نقش موثری در اشتغال پذیری و ورود آنها به بازار کار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهارت های فنی و حرفه ای از جمله ضروریات رشد و توسعه اقتصاد است و در تامین نیروی انسانی ماهر و کارآمد نقش دارد.

به همین منظور ارائه آموزش های فنی و حرفه ای امکان بهره برداری مناسب از منابع انسانی را فراهم و توانایی لازم برای راهیابی به بازار کار و ایجاد اشتغال پایدار را به وجود می آورد.

از نگاه کارشناسان بازار کار، یکی از دلایل بیکاری در جامعه فقدان مهارت مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ التحصیلان و جویندگان کار است و بر همین اساس ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان نقش مهم و بسزایی در ایجاد فرصت های شغلی برای دانش اموختگان دارد.

همسو کردن آموزش های نظری وعملی این امکان را برای فرد آموزش دیده فراهم می کند تا علاوه بر شناسایی نیازهای بازار، امکان بیشتری برای انجام فعالیتهای اقتصادی و جذب در بازار کار داشته باشد.

سید صولت مرتضوی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر توسعه نهضت مهارت افزایی در گام دوم انقلاب اسلامی معتقد است به جای مدرک داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حل مشکل اشتغال با تربیت نیروی کار ماهر

حل مشکل اشتغال با تربیت نیروی کار ماهر