مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 14:502023-02-06بين الملل

رجب پیروز میدان می شود یا بشار؟/ماجراهای قهر و آشتی آنکارا و دمشق


هدف اردوغان از ادعای آشتی با دولت دمشق چیست در حالی که ارتش ترکیه از شمال غرب تا شمال شرق در خاک همسایه جنوبی حضور نظامی دارد که البته با قوانین بین الملل هم سازگار نیست؟ - خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در کنار اخبار جنگ اوکراین که هر روز در صدر فضای رسانه ای غرب قرار داد، یک تحرک آرام برای پایان دادن به یک دهه جنگ در سوریه مطرح شده است.

تلاشی که اگر به واقعیت بپیوندد می تواند برای آینده هر دو کشور همسایه مفید باشد.

مروه عثمان مجری برنامه جریان خاورمیانه در قسمت اول این برنامه که با عنوان صلح سخت به روابط پر فراز و فرود ترکیه و سوریه اختصاص داشت، گفت: دیدار مقامات نظامی دمشق و آنکارا در مسکو با میانجیگری روسیه امیدها برای عادی سازی روابط متشنج و پر تنش دو کشور همسایه را افزایش داده است و این در حالیست که بشار اسد رییس جمهور سوریه تاکید کرده است روابط با آنکارا به حالت عادی باز نمی گردد مگر آنکه ابتدا نیروهای نظامی ترکیه به صورت کامل از خاک سوریه خارج شوند.

به راستی هدف اردوغان از ادعای آشتی با دولت دمشق چیست در حالیکه ارتش ترکیه از شمال غرب تا شمال شرق در خاک همسایه جنوبی حضور نظامی دارد که البته با قوانین بین الملل هم سازگار نیست؟ صالح ابوعزی کارشناس مسائل سیاسی از بیروت که مهمان برنامه جریان خاورمیانه (MidEaStream) بود در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجب پیروز میدان می شود یا بشار؟/ماجراهای قهر و آشتی آنکارا و دمشق

رجب پیروز میدان می شود یا بشار؟/ماجراهای قهر و آشتی آنکارا و دمشق