مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 15:252023-02-06بين الملل

پهپاد سمپاش کی یف؛ آسمان دونباس، ابری با احتمال بارش عامل اعصاب!


رییس جمهوری خلق دونتسک در منطقه دونباس گفت که نیروهای ارتش اوکراین بار دیگر در خط مقدم جبهه به سلاح شیمیایی متوسل شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دنیس پوشیلین، رییس جمهوری خلق دونتسک می گوید که نیروهای ارتش اوکراین در امتداد جبهه آرتیوموفسک و اوگلدار (ووهلدار) در منطقه دونباس، از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

پوشیلین درباره این موضوع گفت: بر اساس گفته های نیروهای ما و فرماندهانی که این طلاعات را در اختیار ما قرار داده اند، شواهدی دال بر استفاده از ترکیبات شیمیایی که باعث وخامت حال سربازان ما شده، وجود دارد که نه تنها در جبهه آرتیوموفسک بلکه در اولگدار هم دیده شده است.

پوشیلین گفت که دست کم سه هفته متوالی است که چنین گزارش هایی دریافت می کند و اضافه کرد: آنها با پهپاد روی مواضع نیروهای ما سلاح شیمیایی می ریزند.

یان گاگین، مشاور پوشیلین نیز اوایل امروز در اظهاراتی مشابه، به استفاده اوکراین از عامل شیمیایی اشاره کرد و گفت که این ترکیبات شیمیایی، باعث سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ شدید سربازان روسی شده است.

گاگین به این موضوع نیز اشاره کرد که طرف اوکراینی مدت هاست که از سلاح های شیمیایی استفاده کرده و آنها با استفاده از محفظه های ویژه نصب شده روی پهپادهای تهاجمی، مواد و گازهای شیمیایی را روی هوا پخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهپاد سمپاش کی یف؛ آسمان دونباس، ابری با احتمال بارش عامل اعصاب!

پهپاد سمپاش کی یف؛ آسمان دونباس، ابری با احتمال بارش عامل اعصاب!