مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 19:352023-02-06سياسي

ضرورت احیای گمرک بندر چارک برای تحولات اقتصادی


احیای گمرک بندر چارک برای تحولات اقتصادی لازم و ضروری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام جعفر رستاخیز با اشاره به اینکه بندر چارک در سال 1387 توسط سازمان منطقه آزاد کیش احداث شده است، بیان کرد: احداث این بندر به منظور پشتیبانی از جزیره کیش بوده است که مدتی فعال بود و صادرات و واردات حوزه خلیج فارس از طریق این بندر انجام میشد.

اما متأسفانه در حال حاضر چیزی به نام بندر چارک وجود ندارد و فقط کار جابجایی ماشین ها را از طریق لندینگ کرافت انجام می دهد.

خطیب جمعه شیبکوه هرمزگان اظهار کرد: مطالبه جدی مردم این منطقه احیاء بندر چارک بوده است و در این راستا پیگیری های زیادی صورت گرفته است.

وی افزود: حال که زیرساخت بزرگی توسط منطقه آزاد کیش ایجاد شده است و در دسترس قرار گرفته است باید بتوان از پتانسیل و ظرفیت های آن بهره های لازم را برد.

به دنبال این هستیم تا رویه صادرات به ویژه در حوزه معادن و مصالح ساختمانی در این بندر فعال شود تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و تغییرات شگرفی در زمینه اقتصاد مردم صورت گیرد.

حجت الاسلام رستاخیز ادامه داد: اما در حال حاضر در بحث مجوزها مشکلاتی وجود دارد و صادرات در حوزه بندر چارک بنام خود چارک انجام نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت احیای گمرک بندر چارک برای تحولات اقتصادی

ضرورت احیای گمرک بندر چارک برای تحولات اقتصادی