مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 19:552023-02-06سياسي

در دو دهه اخیر شاهد بالندگی شعر آیینی در کشور بودیم


بعد از انقلاب در دو دهه اخیر واقعا شاهد بالندگی شعر آیینی در کشور در تمام موضوعات بودیم و نقاط خالی که در پیشینه مکتوب شعر آیینی دیده می شد جبران شده و آثار فاخری تولید شده و در اختیار جامعه و فرهیختگان قرار می گیرد.

- ایسنا/قم پدر شعر آیینی معاصر ادامه داد: بعد از انقلاب در دو دهه اخیر واقعا شاهد بالندگی شعر آیینی در کشور در تمام موضوعات بودیم و نقاط خالی که در پیشینه مکتوب شعر آیینی دیده می شد جبران شده و آثار فاخری تولید شده و در اختیار جامعه و فرهیختگان قرار می گیرد.

محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی معاصر در دیدار با علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم و دبیر جشنواره مهدویت جهاددانشگاهی قم که امروز، 17 بهمن ماه انجام شد، با اشاره به تعریف شعر آیینی گفت: هر کسی مقوله ای بنویسد که به نحوی از معرفت اهل بیت(ع) و منابع تاریخی اسلام متأثر باشد، به عنوان یک شهروند شعر آیینی می پذیریم.

این نگاه، فارغ از نگاه بسته ای است که شعر آیینی را فقط شعر ماتمی و مناسکی در نظر می گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: گستره موضوعی شعر آیینی، بسیار فراگیرتر از آنی است که تصور می کنید، با همین تعریف یک سطری می توانید زیرمجموعه های موضوعی مختلفی از توحید گرفته که ارتباط مستقیم دارد با شعر آیینی، تا شعر اخلاقی، عرفانی، اجتماعی، شعر دفاع، شعر شها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دو دهه اخیر شاهد بالندگی شعر آیینی در کشور بودیم

در دو دهه اخیر شاهد بالندگی شعر آیینی در کشور بودیم