مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 22:052023-02-06بين الملل

بالن های چینی و امنیت هالیوودی آمریکا


نفوذ بالن چینی به حریم هوایی آمریکا حتی اگر اقدامی غیرمستقیم برای هشدار به آمریکا برای خودداری از شرارت در موضوع تایوان نباشد بار دیگر این اصل مهم را درمعرض نگاه جهانیان قرار داد که ضعف امنیتی آمریکا واقعیتی غیر قابل انکار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس،  طی چند روزگذشته موضوع رویت و سپس سرنگون سازی بالن چینی بر فراز آسمان آمریکا به یکی از سوژه های اصلی رسانه های جهان مبدل شده است.

پس از دیده شدن بالن چینی در آسمان مناطقی از آمریکا، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که ارتش، بالون چینی را به دستور جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا با موفقیت سرنگون کرده است.

لوید استین گفت: چین در تلاش بود از این بالون برای رصد و نظارت بر سایت ها و مکان های  راهبردی در ایالات متحده استفاده کند.

در این میان در ژستی قهرمانانه جو بایدن رییس جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت که که روز چهارشنبه خواستار سرنگونی بالون چینی از سوی پنتاگون شده بود، اما به او توصیه شده که صبر کند تا بالون بر فراز آب ها سرنگون شود.

رییس جمهور آمریکا با تبریک سرنگونی این بالون چینی توسط جنگنده اف-22 گفت: به پنتاگون دستور دادم تا در اسرع وقت آن را نابود کند.

  در همین حال آنتونی بلینکن ، وزیر خارجه آمریکا نیز از لغو سفر به چین به دلیل این بالن ها خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالن های چینی و امنیت هالیوودی آمریکا

بالن های چینی و امنیت هالیوودی آمریکا