مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 بهمن 1401 ساعت 22:302023-02-06پزشكي

کمبود نیروی فوریت های پزشکی با جذب 1700 دانشجو جبران می شود


معاون سازمان اورژانس کشور بابیان اینکه با کمبود نیرو در بخش فوریت های پزشکی مواجه هستیم، گفت: این کمبود نیرو با جذب سالانه یک هزار و 700 دانشجو جبران می شود.

- حسن نوری در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی (EOC) دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه سه هزار پایگاه اورژانس و 52 پایگاه هوایی در سطح کشور وجود دارد، ابراز داشت: در این مراکز هم اکنون بالغ بر 26 هزار نیروی فوریت های پزشکی در بخش های مختلفی از جمله عملیات و تریاژ تلفنی اورژانس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه با وجود این تعداد نیرو در بدنه فوریت های پزشکی اما همچنان در برخی پایگاه ها و مراکز با کمبود نیرو مواجه هستیم، افزود: این کمبود نیرو حدود 11 هزار نفر می شود که با جذب سالانه یک هزار و 700 دانشجو جبران خواهد شد.

معاون سازمان اورژانس با بیان اینکه ترتیبی در نظر گرفته شد تا همه فارغ تحصیلان رشته فوریت های پزشکی بکارگیری شوند، ابراز داشت: طی برنامه ریزی های صورت گرفته با توجه به رشته ها و تعداد افراد دانشجو جذب بدنه خواهند شد.

نوری ضمن بیان اینکه در سطح کشور 26 بالگرد و 68 اتوبوس آمبولانس فعال است، تصریح کرد: وجود این امکانات می تواند در حوادث ترافیکی پر تلفات بسیار نقش حیاتی را در کنار پنج هزار و 700 دستگاه خودرو آمبولانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود نیروی فوریت های پزشکی با جذب 1700 دانشجو جبران می شود

کمبود نیروی فوریت های پزشکی با جذب 1700 دانشجو جبران می شود