مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 02:252023-02-06پزشكي

بررسی میزان آلودگی و مواد مغذی شیرخشک و غذاهای کودک در تهران


پژوهشگران در یک مطالعه با بررسی میزان فلزات سنگین و مواد مغذی موجود در شیرخشک و غذاهای کودک عنوان کردند که میزان آرسنیک در نمونه های بررسی شده بیش از حد مجاز است.

- پژوهشگران در یک مطالعه با بررسی میزان فلزات سنگین و مواد مغذی موجود در شیرخشک و غذاهای کودک عنوان کردند که میزان آرسنیک در نمونه های بررسی شده بیش از حد مجاز است.

همچنین باید برای افزایش کلسیم، آهن و روی در این غذاها تلاش بیشتری انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مغز در حال رشد نوزادان به طور مشخص به آسیب های ناشی از مواد شیمیایی سمی حساس است و ثابت شده است که بسیاری از فرآیندهای رشدی بدن نسبت به سمیت شیمیایی بسیار آسیب پذیر هستند.

با توجه به این که نوزادان در حال رشد هستند، بیشتر از بزرگسالان فلزات سنگین را جذب می کنند و همین موضوع اهمیت خطر قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین را پررنگ تر می کند.

مواجهه به فلزات سنگین در نوزادی می تواند سبب آسیب مغزی غیر قابل درمان و اغلب دائمی شود که این موضوع ممکن است به کاهش ضریب هوشی و یا اختلال در رفتار منجر شود.

بر اساس اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)؛ آرسنیک، سرب، کادمیوم و جیوه برای نوزادان و کودکان خطرناک هستند و حتی سطوح پایین از این فلزات سنگین در منابع غذایی می تواند باعث نگرانی شود و نوزادان و کودکان در معرض بیشتر خطر آسیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی میزان آلودگی و مواد مغذی شیرخشک و غذاهای کودک در تهران

بررسی میزان آلودگی و مواد مغذی شیرخشک و غذاهای کودک در تهران