مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 08:452023-02-07اقتصادي

زهکشی 108 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی گلستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون عملیات زهکشی در 108 هزار هکتار از اراضی استان گلستان اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد برزعلی صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح زهکشی از سال 96 در گلستان آغاز شد و قرار است در 280 هزار هکتار از اراضی دارای مشکلات شوری و کم بازده اجرا شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: تاکنون در 88 هزار هکتار از اراضی دیم و 20 هزار هکتار از اراضی آبی این طرح انجام شده و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: عملیات زهکشی در استان گلستان به طور رایگان در اراضی کشاورزان انجام می شود و تا کنون 660 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در گلستان هزینه شد و برای ادامه اجرا به هزار و 680 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان هم گفت: اکنون این طرح در 30 هزار هکتار دیگر در دست اجرا است و در 52 هزار هکتار دیگر در حال مطالعه هستیم که در صورت تخصیص اعتبار کار کانال کشی را آغاز خواهیم کرد.

علی نصرتی افزود: در صورت تأمین اعتبار طی سه سال کار زهکشی در 160 هزار هکتار از اراضی تعهد سازمان جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ کنترل و بازچرخانی آب های حاصل از زهکشی برای آبیاری مکانیزه و هدایت آن برای احیای تالاب های طبیعی و کاهش شوری و ماندابی اراضی کشاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زهکشی 108 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی گلستان

زهکشی 108 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی گلستان