مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 09:152023-02-07اقتصادي

چرا در خوزستان هنوز بیماران جدید تالاسمی به دنیا می آیند؟


مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به ادامه تولد بیماران جدید تالاسمی در استان، گفت: امسال تاکنون تالاسمی حدود 15 بیمار جدید خوزستانی محرز شده است.

- ایسنا/خوزستان مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با اشاره به ادامه تولد بیماران جدید تالاسمی در استان، گفت: امسال تاکنون تالاسمی حدود 15 بیمار جدید خوزستانی محرز شده است.

مریم خوش اخلاق در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ادامه تولد بیماران جدید تالاسمی در استان، اظهار کرد: خوزستان بیشترین آمار را از نظر متولدین بیماران جدید بیماران تالاسمی در کشور دارد و امسال تاکنون تالاسمی حدود 15 بیمار جدید خوزستانی محرز شده است.

وی افزود: میزان زیادی از تولد بیماران جدید تالاسمی به دلیل ازدواج های عشیره ای است؛ این افراد یا از ناقل بودن تالاسمی خود اطلاع ندارند یا آن هایی که از ناقل بودن خود خبر دارند با بهانه هایی مانند پول نداشتن، در دوران بارداری حتی آزمایش انجام نمی دهند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی خوزستان با بیان اینکه 90 تا 95 درصد افرادی که ناقل بودن آن ها مشخص می شود در نهایت با هم ازدواج می کنند، گفت: با توجه به فقر فرهنگی موجود، زوجین ناقل باید بسیار بیشتر از این پیگیری شوند.

خوش اخلاق بیان کرد: به دلیل مراجعه نکردن به پزشک و انجام ندادن آزمایش PND در مرحله بارداری شاهد تولد بیماران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در خوزستان هنوز بیماران جدید تالاسمی به دنیا می آیند؟

چرا در خوزستان هنوز بیماران جدید تالاسمی به دنیا می آیند؟