مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 10:052023-02-07اقتصادي

مازندران لنگرگاه اقتصاد کشاورزی/اوج گیری باروش های نوین و پهپادها


کشاورزی مازندران در سال های پس از انقلاب با تکیه بر توان داخلی و بهره گیری از ابزارهای نوین و هوشمند نظیر پهپادهای کشاورزی اوج گرفته است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: مازندران بخش مهمی از غذا و تولیدات کشاورزی ایران اسلامی را تأمین می کند و این استان پس از انقلاب اسلامی به گذرگاه و لنگرگاهی در حوزه اقتصاد و کشاورزی تبدیل شده است.

تولید بیش از 7.

5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی نام مازندران را در ایران و جهان شهره کرده و بسیاری از تولیدات کشاورزی آن در سال های پس از انقلاب کام مردم جهان را شیرین نیز کرده است.

بررسی آمارها طی چهار دهه اخیر نشان می دهد که سرمایه گذاری قابل توجهی با رویکرد کشاورزی اقتصادی و دانش بنیان و صادرات محور در استان مازندران صورت گرفته و در سایه این تلاش ها این استان به قطب تولیدات کشاورزی در کشور مبدل شده است.

اجرا شدن طرح های ناقص و پرتنش در دوران رژیم پهلوی سبب شد تا بسیاری از فرصت های اقتصادی و کشاورزی مازندران از بین برود و این استان با برای تأمین نیازهای اولیه چشم به دیگران و کشورهای خارجی داشته باشد.

برچیده شدن نظام ارباب رعیتی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی به شمار می رود و طی سال های بعد از انقلاب اسلامی تولیدات کشاورزی ایران به مرز 130 میلیون تن رسیده که 7.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مازندران لنگرگاه اقتصاد کشاورزی/اوج گیری باروش های نوین و پهپادها

مازندران لنگرگاه اقتصاد کشاورزی/اوج گیری باروش های نوین و پهپادها