مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 10:102023-02-07سياسي

صیانت از نسخ خطی موجود در کشور ضرورت دارد


رییس کتابخانه آیت الله مرعشی در چهارمین نشست مکتب گفت: برای برخی از کتابخانه های شخصی مهّم نسخه های خطّی بسیار ارزشمندی در جهت ماندگاری، وقف شده اند؛ - اما این نسخه ها ضمانت بقا ندارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، چهارمین نشست مجمع کتابخانه های بزرگ کشور (مکتب) با حضور حجت الاسلام سید محمود مرعشی رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علیرضا مختارپور رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران و عصمت مؤمنی معاون کتابخانه ملّی در کتابخانه پارک شهر تهران برگزار شد.

لزوم حفظ و صیانت از نسخ خطّی موجود در کشور حجت الاسلام سیدمحمود مرعشی رییس کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی با اشاره به اهمیّت حفظ نسخ خطّی موجود در کشور گفت: در کشور ما کتابخانه های شخصی مهّمی وجود دارند که نسخه های خطّی بسیار ارزشمندی برای ماندگاری، وقف این کتابخانه ها شده اند؛ اما ضمانت بقا ندارند.

برای این منظور اگر مردم قصد دارند نسخ خطّی ارزشمندی را که در اختیار دارند، وقف کتابخانه ای کنند، آن را به کتابخانه های بزرگ و معتبر ارائه کنند.

وی افزود: اخیراً که طالبان به افغانستان تسلط پیدا کرد، یکی از درآمدهای مهم آنها به غیر از مواد مخدر، فروش کتب و نسخ خطّی ارزشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از نسخ خطی موجود در کشور ضرورت دارد

صیانت از نسخ خطی موجود در کشور ضرورت دارد