مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 10:502023-02-07بين الملل

دولت بایدن معافیت تحریمی ایران را تمدید کرد


یک وبگاه آمریکایی گزارش کرد که دولت بایدن یکسری معافیت های تحریمی را برای ادامه همکاری هسته ای ایران و روسیه در سایت های غنی سازی ایران تمدید کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری واشنگتن فری بیکن بر اساس یک اطلاعیه غیرعلنی ارائه شده به کنگره که به نسخه ای از آن دست پیدا کرده، گزارش کرد که دولت بایدن یکسری معافیت های تحریمی را تمدید کرده که به جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه اجازه همکاری هسته ای در سایت های غنی سازی ایران را می دهد.

بر اساس این گزارش، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در تاریخ 31 ژانویه (11 بهمن ماه) مجوز این معافیت ها را صادر کرد اما کنگره تا اواخر 3 فوریه (14 بهمن ماه) و پس از آن که فری بیکن شروع به تحقیق و پرس و جو درباره این معافیت ها کرد، از این تصمیم مطلع نشد.

منابع ارشد کنگره می گویند که دولت بایدن در تلاش است که در بحبوحه نگرانی ها درباره ائتلاف نظامی جمهوری اسلامی و روسیه، این معافیت ها را از میان بردارد.

بر اساس این گزارش، این معافیت های تحریمی که بقایای توافق هسته ای 2015 است، مجوز ادامه همکاری هسته ای ایران و روسیه در سایت های هسته ای ایران همچون فردو را و نیروگاه هسته ای بوشهر را می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بایدن معافیت تحریمی ایران را تمدید کرد

دولت بایدن معافیت تحریمی ایران را تمدید کرد