مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-07اجتماعي

حفاظت از میراث فرهنگی و یادآوری یک قانون!


یک دانش آموخته مرمت بناهای تاریخی با بیان اینکه طبق قانون، وظیفه برف روبی بازار قیصریه به عهده اداره میراث فرهنگی استان اصفهان بوده است، گفت: - چرا درحالی که بخش آسیب دیده این بازار در محل تردد و کسب کار مردم است و مسئولین این اداره از آن موضوع اطلاع دارند، اما مرمت را انجام نداده اند؟! فریماه هوشیار در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: قوانین حقوقی، فرصت ها و چالش هایی را در اختیار مسئولین حوزه میراث فرهنگی می گذارد که در این خصوص لازم است به مطالبی اشاره کنم که از سوی مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و بعد از ریزش بخشی از سقف بازار قیصریه در قسمت ورودی بازار چیت سازها عنوان شد.

او افزود: بعد از این اتفاق در بازار قیصریه که در اثر بارندگی رخ داد مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگ استان اصفهان در پاسخ به خبرگزاری مهر به تاریخ 28 دی این طور بیان کرده بودند که بارندگی های شدید روزهای اخیر در اصفهان و کوتاهی های بازاریان سبب ریزش بخشی از سقف بازار قیصریه شد.

و در بخشی دیگر از صحبت های خود عنوان کرد که بازار قیصریه 8 کیلومتر طول دارد و هیچ سازمانی به تنهایی امکان پایش چنین فضای عظیمی را ندارد و انتظار می رفت شوراهای بازار و هیئت مدیره بازارچه ها پس از بارش برفی که بعد از سال ها بر این فضای تاریخی خشت و گِلی باریده بود، وضع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از میراث فرهنگی و یادآوری یک قانون!

حفاظت از میراث فرهنگی و یادآوری یک قانون!