مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 11:512023-02-07اقتصادي

تولید 5 درصد شیشه دنیا در تبریز/ 2600 کارخانه در آذربایجان شرقی در حال ساخت است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که سازمان صمت سازمانی مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد و معیشت مردم است، اظهار کرد: با توجه به این که 50 درصد مباحث اشتغال و اقتصاد در جامعه مربوط به سازمان صمت است بنا بر این این سازمان وظیفه سنگینی در حوزه اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم دارد.

وی افزود: باید برای اقتصاد پایدار استان تلاش ویژه ای انجام دهیم و اقتصاد استان را به گونه ای قدرتمند کنیم که برگی ماندگار برای رشد و توسعه استان ایجاد کنیم.

پرنیان با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذاران برای رشد و توسعه اقتصادی استان ادامه داد: باید با احداث کارخانه های بزرگ جایگاه بخش تولید، صادرات و تولید ثروت را افزایش دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به ظرفیت های بالای صنعتی استان اشاره کرد و گفت: بیش از دو هزار و 600 کارخانه در استان در حال ساخت است.

پرنیان اضافه کرد: در حال حاضر 5 درصد شیشه دنیا در تبریز تولید می شود و همچنین آذربایجان شرقی در بخش خصوصی فولاد رتبه نخست را دارد.

وی با بیان این که آذربایجان شرقی را به قطب مس کشورهای اطراف تبدیل می کنیم، افزود: بیشترین کارخانه های چرم منطقه در تبریز فعالیت می کنند و تبریز پایتخت شیرینی و شکلات کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 5 درصد شیشه دنیا در تبریز/ 2600 کارخانه در آذربایجان شرقی در حال ساخت است

تولید 5 درصد شیشه دنیا در تبریز/ 2600 کارخانه در آذربایجان شرقی در حال ساخت است