مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 12:252023-02-07سياسي

عزم دولت سیزدهم برای تبدیل شدن کشور به صادرکننده خدمات فضایی و پرتابگرها


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال و یا نهایتا تا پایان دولت سیزدهم، کشور به صادرکننده خدمات فضایی تبدیل شود و این هدفگذاری «شدنی» است.

- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال و یا نهایتا تا پایان دولت سیزدهم، کشور به صادرکننده خدمات فضایی تبدیل شود و این هدفگذاری شدنی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عیسی زارع پور امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری فضایی که امروز در محل موزه ارتباطات برگزار شد، رویکرد دولت سیزدهم به حوزه فضایی را یک نگاه راهبردی، فرصت ساز و اقتدارآفرین ذکر کرد و افزود: صنعت فضایی تنها یک صنعت مرتفع کننده چالش ها و اقتصادی نیست، بلکه یک عرصه اقتدارآفرین برای کشور تلقی می شود.

زارع پور، فناوری های مورد استفاده در این صنعت را پیچیده و مهمترین فناوری های روز دنیا توصیف کرد و یادآور شد: بر این اساس است که بالاترین استانداردها در رده نخست متعلق به صنعت فضایی است و بعد از آن استانداردهای حوزه های نظامی و در رتبه سوم استانداردهای صنعتی قرار گرفته اند.

وی بومی سازی را گام دیگر و مهم کشور در حوزه فضایی عنوان کرد و یادآور شد: هر چند صنعت فضایی پیچیده است، ولی توانستیم در این حوزه خوش بدرخشیم، به گونه ای که به چرخه کامل صنعت فضایی رسیدیم که در یک دهه اخیر با راهبری مقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم دولت سیزدهم برای تبدیل شدن کشور به صادرکننده خدمات فضایی و پرتابگرها

عزم دولت سیزدهم برای تبدیل شدن کشور به صادرکننده خدمات فضایی و پرتابگرها