مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 12:302023-02-07اقتصادي

وزارت نیرو آب حجمی به کشاورزان بدهد/ هنوز 150 هزار چاه کشاورزی برقی نشده است


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد از اینکه هنوز آب کشاورزان حجمی داده نمی شود و 150 هزار چاه کشاورزی برقی نشده است گفت: از برنامه دوم توسعه وزارت نیرو مکلف به برقی کردن چاه های کشاورزی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، صفدر نیازی امروز در نشست خبری از عدم تحویل آب حجمی به کشاورزان از سوی وزارت نیرو انتقاد کرد و گفت: با اینکه این وزارتخانه از 4 برنامه گذشته موظف به برقی سازی چاه های کشاوزی شده اما هنوز 150 هزار چاه کشاورزی کشور برقی نشده اند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در میزان مصرف آب کشاورزی بین دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و نیرو محل بحث و اختلاف است، اظهار داشت: در صورتی که وزارت نیرو به تکلیف خود برای تحویل آب حجمی به کشاورزان عمل کند این اختلاف هم وجود نخواهد داشت و دقیقا میزان مصرف آب کشاورزی مشخص می شود.

وی افزود: وزارت نیرو مدعی است که 87 میلیارد مترمکعب آب در بخش کشاورزی استفاده می شود، درحالی که بر اساس بررسی ها و پژوهش های موسسه فنی و مهندسی آب و خاک کشور که روی 32 محصول انجام شده این رقم 71 میلیارد مترمکعب است.

نیازی راندمان مصرف آب در کشور را 46 درصد عنوان کرد که تکلیف شده است 5 درصد دیگر به این راندمان  اضافه شده و به 51 درصد برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نیرو آب حجمی به کشاورزان بدهد/ هنوز 150 هزار چاه کشاورزی برقی نشده است

وزارت نیرو آب حجمی به کشاورزان بدهد/ هنوز 150 هزار چاه کشاورزی برقی نشده است