مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 بهمن 1401 ساعت 12:352023-02-07ورزشي

آنوبانی نی مرمت شد


مدیر پایگاه تاریخی محور ساسانی کرمانشاه از مرمت کتیبه باستانی آنوبانی نی خبر داد.

- امین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مرمت کتیبه باستانی آنوبانی نی، اظهار کرد: برای این اثر تاریخی حدود دو میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده بود که صرف مرمت آن شد.

وی ادامه داد: کتیبه آنوبانی نی مشتمل بر شش کتیبه است که در این مرحله دو کتیبه آن که بیشترین آسیب را به دلیل جنگ تحمیلی هشت ساله، عوامل جوی و گذشت زمان دیده بودند، مرمت شدند.

مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه با بیان اینکه مرمت این بنای تاریخی توسط یک تیم از مرمتگران شیرازی انجام شد، گفت: باتوجه به مرمت های انجام گرفته، در حال حاضر این کتیبه شرایط خوبی دارد و در مرحله بعدی روی محوطه سازی اطراف آن تمرکز داریم.

وی با بیان اینکه حدود 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات امسال برای این پروژه در نظر گرفته شده، افزود: طی چند سال گذشته مدرسه ای که این اثر ارزشمند در حیاط آن واقع شده بود، تملک شد و حالا امیدواریم بتوانیم با تخصیص این اعتبارات یک محوطه سازی مناسب را برای آنوبانی نی انجام دهیم.

قهرمانی تاکید کرد: با انجام محوطه سازی و نورپردازی مناسب برای این اثر، میزان ماندگاری گردشگران در آن بیشتر خواهد شد و گردشگران می توانند پس از بازدید از کتیبه وقت بیشتری را در آنجا صرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنوبانی نی مرمت شد

آنوبانی نی مرمت شد